Ako sa motivovať pri chudnutí?

Chudnutie je dlhodobý proces. Ak má byť novozískaná štíhlosť trvalá, pôjde aj o trvalú zmenu vášho životného stereotypu a v neposlednom rade aj o zmenu postoja k sebe samému. Dlhodobo si želáte schudnúť, no vždy po pár dňoch, či týždňoch sa vzdáte v prospech koláčov, pizze a iných lákadiel? Potom je problém v nedostatočnej motivácii!

Na začiatku bola motivácia schudnúť silná, zaprisahali ste sa, že tentoraz to dáte. No napriek počiatočným úspechom, ste si časom povolili nejaké výnimky, veď len trošku, veď len jeden hlt a pripustili ste si opäť k telu bližšie svojho úhlavného nepriateľa – junkfood, čiže doslova odpadové jedlo.

Aby zámer zhodiť všetky faldy, ktoré si na sebe neželáte, vydržal, treba svoju myseľ upriamovať neustále smerom na vaše štíhle ja. Ako to teda dokázať dlhodobo?

  • Čítajte. O úspešnom chudnutí iných, články na internete, motivačnú literatúru, odborné knihy. Nebudete potom klásť dookola primitívne otázky typu: „Ako si to dokázala? Čo si jedla? Koľko si cvičila? Kedy mám prestať jesť? Koľko krát za deň mám jesť? Čím nahradím pečivo? Koľko brušákov mám urobiť, bude stačiť 20?…“, žobroniť o jedálniček ani sadať na lep obchodníkom s nádejou, že vás schudnú.
  • Urobte si motivačný plagát. Na tomto plagáte môžu byť vaše fotky – kým ste boli štíhli, na porovnanie aktuálne fotky, čím odpudivejšie tým lepšie, aj keď tu býva strach – kam s plagátom, aby vás v takých pózach nikto nevidel, obrázky ľudí, ktorí vás inšpirujú, lákavé fotky zdravého jedla (všimli ste si, že zdravé jedlo vyzerá na fotkách oveľa lákavejšie ako nezdravé?), prevedenie cvikov – výstrižky z časopisov, motivačné citáty… Pri výrobe plagátu sa aj zabavíte a prejde vám čas, za ktorý by ste už zháňali možno niečo pod zub.
  • Predplaťte si časopis. Nemusí byť len o chudnutí, môže byť aj o športe. Pripomenie vám zámer a nápad na zaujímavý recept môže potešiť.
  • Cvičte. Aj keď sa vám nechce, aj 10 drepov niekoľko krát denne je skvelých! Cvičenie má okrem známych výhod, ako spevnenie tela a posilnenie kardiovaskulárneho systému, výhodu aj psychologickú – cvičil som, svoju (hodinovú?, polhodinovú? akúkoľvek!) námahu nezabijem dvojminútovým pôžitkom zo zákuska. Aj vďaka cvičeniu sa naučíte selektovať, ktorá maškrta bude stáť za to. Nie všetko sa oplatí jesť, niekedy ani tá chuť nie je taká príliš výnimočná.
  • Predstavujte si samého seba štíhleho. Premýšľajte a môžete si aj zapisovať, v čom vás tučnota obmedzuje. Hanbíte sa ísť plávať? Kúpiť si obtiahnutejšie šaty?
  • Prehodnoťte výhody a nevýhody života v štíhlom/tučnom tele
  • Spojte sa s ľuďmi s rovnakým cieľom schudnúť
  • Zapisujte si pokroky a rozdeľte si celkový cieľ (napr. 20 kg) na čiastkové ciele – tento mesiac schudnem 2 kilá. Je to omnoho menej stresujúce.
  • Vypracujte si plán, čo pre stratu kíl urobíte a pravidelne sledujte ako sa vám ho darí dodržiavať

Ako sa darí vám bojovať so svojou vôľou?

Katarína Majzlová

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: